„Keby ste to celé mali urobiť znovu, čo by ste spravili inak?“ Odpovedá 5 CEOs globálne úspešných slovenských firiem.

Hovorí sa, že chybami sa človek učí. Aké chyby spravili najúspešnejší slovenskí podnikatelia a je niečo, čo by pri pohľade späť spravili inak? Spýtal som sa piatich zakladateľov a CEO slovenských startupov. Tu sú ich odpovede:

Jožo Kováč, founder Exponea

„Nič. Vôbec sa nejdem pozerať dozadu a rozmýšľať nad tým. Žijem v súčasnosti. Každý deň beží Exponea naplno, stretávam úžasných klientov, fantastickí ľudia chcú s nami spolupracovať. A my hľadáme, čo je to najdôležitejšie, na čom máme dnes pracovať a kde vieme pridať najvyššiu hodnotu. Až niekedy bude čas na retrospektívu, tak jedno bude jasné: Nebudeme ľutovať. Lebo žiť naplno, to je to najlepšie, čo nás mohlo stretnúť.“

Čo je Exponea: Marketingový cloud s viac ako 100 zamestnancami a pobočkami na 5 kontinentoch. Za rok 2016 rast 1000 % v MRR (monthly recurring revenue – mesačný opakovaný príjem). Podľa investorov, ktorí do nej investovali viac ako 1 000 000 EUR bude vraj táto firma raz väčšia ako ESET.

Peter Komorník, CEO Slido

„Spravili sme za tých päť rokov veľmi veľa chýb a hlúpostí, ale všetko to bolo dôležitou súčasťou našej cesty a učenia sa. Myslím si, že že ani tak nejde o to, čo by sme spravili inak. Skôr je dôležité dať zo seba vždy to najlepšie a snažiť sa poučiť zo všetkých chýb a neúspechov, ktorým sa človek na tej ceste nevyhne.“

Čo je Slido: Aplikácia na interakciu s publikom na mítingoch, eventoch a konferenciách. Ponúka interaktívne otázky a odpovede, hlasovanie na živo a zdieľanie prezentácie v reálnom čase. Za rok 2016 bolo Slido použité na viac ako 21,000 eventoch. To je o 350 % viac ako pred rokom.

Milan Steskal, CEO Mentegram

„Odpoveď je venovať sa viac biznisu a zákazníkom a menej času produktu. Pred tým, ako som začal Mentegram sa mi podarilo failnúť dva projekty. Mal som nejaké skúsenosti, aj som prečítal knihy o tom, ako rozbiehať startup. Rozprával som sa s veľa ľuďmi, či to už boli investori, mentori, alebo iní founderi. Vedel som, čo mám robiť . No aj napriek tomu teraz vidím, že som spravil niekoľko chýb. Aj napriek tomu, že som presne vedel, čo mám robiť, je až zarážajúce, ako som sa aj tak musel učiť na vlastných chybách.“

Čo je Mentegram: Mentegram je platforma, ktorá zefektívňuje starostlivosť o duševné zdravia. Sleduje stav pacientov a doktorom šetrí čas, vďaka čomu dosahuje liečba lepšie výsledky. Momentálne pôsobí na 3 kontinentoch.

Jaroslav Chrapko, Dedoles

„Nerobil by som to vôbec nijako inak. Bola to a je dokonalá škola ako založiť, oživiť a riadiť firmu. Škola o tom, aké to je balansovať na tenkej hranici medzi „životom a smrťou“ firmy, škola o tom akí sú ľudia skvelí a aký je to úžasný pocit dávať ľudom príležitosť pracovať v priateľskom prostredí. Aj najhoršie rozhodnutia, ktoré som urobil by som nebral späť. Nedostal by som facky a nenaučil sa toľko.“

Čo je Dedoles:  Eshop pôvodne s eko tričkami so zvieracími motívmi, ktorý dnes predáva v siedmich krajinách a má tržby viac ako 3 milióny EUR.

Michal Meško, Martinus

„Nič by som neurobil znovu inak, pretože bez tých nesprávnych rozhodnutí a chýb by sme sa nemali ako naučiť a posunúť ďalej.“

Čo je Martinus: To je tá stránka odkiaľ si objednávate knihy a kam v Bratislave chodíte na supercappuccino. V roku 2016 tržby 23 miliónov EUR.

 

Vyskúšajte 5-dňovú time management výzvu

Kliknite sem
Andrej Mikula

Volám sa Andrej Mikula a som zakladateľ TimeManagement.sk. Prostredníctvom kurzov a individuálnych konzultácií pomáham ľuďom a organizáciám zvýšovať efektivitu. Viac info nájdete tu.