Vo firmách a korporáciách sa takto označuje deadline, kedy už včera bolo neskoro a treba niečo urobiť okamžite.
V bežnej praxi sa však často stáva, že ASAP úlohy sú skor tie, ktoré pred sebou tlačíme a odkladáme ich na neurčito. Platí, že ASAP úlohu je jednoduchšie zadať, ako ju urobiť.
Problémom je že takmer každý považuje svoj vlastný problém za tú top prioritu a preto od ostatných požaduje riešenie ASAP. Preto sa stáva, že ľudia pracujúci na technickej podpore sa bežne dívajú na desiatky ak nie stovky tzv. "ticketov" a všetky ich treba urobiť ASAP.
Takmer každý email je dnes už zakončovaný obligátnou vetičkou: "Poprosím o odpoveď ASAP." Z pomerne dobrého a presného označenia úloh s najvyššiou prioritou sa tak dnes táto skratka stáva skôr predmetom vtipov.
Zlé jazyky hovoria, že v mnohých firmách a pre mnohých ľudí ASAP neznamená "čím skôr" ale niečo úplne iné - "August, September alebo Potom..." :) V angličtine je to prípadne "Always Say a Prayer" :)
Ak máte pred sebou kopu úloh, ktorých deadline je ASAP a neviete kde začať, možno Vám pomôže tento článok o prokrastinácii alebo tento o perfekcionizme.