Som Imrich Tatiersky, žijem v projektoch a TAKTO PRACUJEM

autor: Andrej Mikula

imrich-profile-fotoImrich Tatiersky sa už viac ako 10 rokov venuje zlepšovaniu IT a obchodnych procesov.

Napriek tomu, a možno práve preto, že sa nechová ako hipster kričiaci “I am the best”, vždy sakra vie, o čom hovorí.

S Imrom sa poznáme asi dva roky. Je namočený do veľa zaujímavých projektov a ak máte radi dianie okolo startupov, zbystrite pozornosť...

Od januára tohto roku totiž spolu s kolegami prebral StartupCamp Bratislava, jedinečný event na podporu slovenskej startup scény. Keď pôjdete na ten najbližší, určite si choďte pokecať. Imro si Vás dôkladne vypočuje a s Vašim projektom Vám rád pomôže.

Momentálne sa venuje štyrom, vlastne piatim, významným aktivitám:

  • Je vedúci projektovej kancelárie najvýznamnejšieho IT projektu v Slovnafte.
  • Má na starosti predaj a riadenie projektov Cloud riešenia ADIOS Business Suite.
  • V minulosti spoluorganizoval StartupCamp, kde má na starosti spätné väzby, mentorov a médiá.
  • Taktiež sa venuje svojmu vlastnému startupu @TweetJob4Me.
  • V neposlednom rade je otcom dvoch detí a manžel. Sledovať ho môžete na jeho obľúbených sociálnych sieťach: Twitter, LinkedIn alebo Quora.

Imro, toho čo robíš je naozaj veľa. Možno až príliš :-)
Máš úplnú pravdu Andrej. Je toho veľa a aby som bol úprimný, je potrebné trocha ubrať. Napriek tomu, že sa dá pracovať aj v noci, nie je to najlepšie riešenie. Každý z nás to pozná veľmi dobre... Ak toho robíme príliš, nie všetko sa dá urobiť tak dobre, ako by sme chceli.

Viem, že je to ťažká otázka, ale... Ako to všetko stíhaš?
Práve to je ten problém - nie všetko sa dá stihnúť. Preto sa snažím sústrediť svoj čas “iba” na už spomenuté štyri projekty. Na druhú stranu musím poďakovať svoje rodine, ktorá ma so mnou veľkú trpezlivosť. Bez nich by som to určite nezvládol.

Kedy zvyčajne vstávaš a koľko hodín má tvoj pracovný deň?
Vstávam cca. 5:30. Ráno som za taxikára. Najprv odveziem rodinu, makať začínam najneskôr o 8:00. Končím medzi 16:30 a 17:00. Zhruba do deviatej oddych s rodinou a potom sa ide na všetko, čo treba dotiahnuť, ale maximálne do 01:00. Snažím sa, aby som mal takéto ťažšie dni max. dva. Ostatné dni sa snažím skončiť do 23:00. Voľných víkendov je samozrejme minimum.

Na akú časť dňa si plánuješ ťažké úlohy? Dá sa to u teba vôbec takto povedať?
Pre ťažké úlohy si vyhradzujem doobeda, najlepšie skoro ráno a noc. V týchto časoch mi to najviac vyhovuje. Je kľud a môžem sa plnohodnotne sústrediť na prácu.

Znamená to, že pracuješ ešte doma úplne ráno? Okolo šiestej?
Áno, napr. kontrola pošty, ktorá prišla v nočných hodinách a keďže som v kontakte aj so zahraničím, je super, keď dostanú odpoveď ešte pred tým, ako idú spať.

Fajn... Poďme teda na klasickú sériu otázok. Aký hardware používaš?
Závisí to od prostredia, v ktorom sa nachádzam, resp. od konkrétnej úlohy, ktorú potrebujem urobiť. Keďže drvivú väčšinu času som na projekte v Slovnafte, primárne používam notebook s Windows 7. Mimo tohto času iPad, ktorý mi pomáha zostať plnohodnotne v kontakte so svetom. No a v noci je to MacBook Pro alebo klasický stolový PC s Windows 8.

A aký software?
Z predošlej otázky je možné ľahko usúdiť, že to musí byť ťažké, ale nakoniec ani nie je. Väčšina mojich aplikácií a dokumentov je v Cloude a teda je skoro jedno, aký HW používam. Primárne to je o kancelárskych aplikáciách, pošta, kalendár, plánovanie projektov a práca s dokumentmi.

Mohol by si tu byť prosím viac konkrétny? Je to MS Office alebo OpenOffice? Google Calendar a GMail alebo Outlook? Používaš napríklad nejakú aplikáciu na správu úloh - nejaký to do list?
MS Office, ale dokumenty sú v Cloude, aby som k nim mohol pristupovať z iPadu. V prípade potreby Google Docs a v niektorých prípadoch Pages. Čo sa týka to do listu, skúšal som viacero aplikácií, ale keďže je väčšina úloh v pošte, riešim to jej kategorizovaním pomocou Priority Matrix.

Je nejaká aplikácia bez ktorej by si nevedel žiť? Ak áno, aká a prečo?
Nie, ale veľmi blízko k tomu majú Flipboard a Feedly. Takmer každá aplikácia má svoju dvojičku, ale čokoľvek iné, čo som skúsil, skrátka také dobré nebolo.

Flipboard a Feedly sú čítačky noviniek z internetu, čo by som považoval skôr za relaxačnú činnosť, či? Pomáhajú ti nejak tieto appky v práci?
Súhlas, že sú to skôr nástroje, ktoré využívame v rámci relaxu a presne tak ich využívam aj ja. T.j. hlavne počas obeda alebo v rámci prestávok medzi úlohami. V práci mi pomáhajú udržovať prehľad o tom, čo sa deje v mojich obľúbených oblastiach, t.j. projektový manažment, startupy, rozvoj HR a pod.

V čom si plánuješ svoje úlohy, projekty a deadlines? Si skôr zástanca nových technológii alebo klasických papierových diárov?
Odpoviem najprv na druhú otázku... Jednoznačne som zástanca nových technológií, ale treba si priznať, že papier je papier a niekedy je ťažké ho nahradiť. V čom si plánujem? Je toho viac... Som zapojený do viacerých samostatných projektov, ktoré si vyžadujú samostatné riadenie. Pre naozaj veľké projekty používam Microsoft Project v kombinácii s kalendárom pre organizáciu stretnutí. Menšie projekty riešim na Basecampe a postupne s nimi prechádzam na ADIOS Business Suite.

imrich-kancelariaAko vyzerá tvoj pracovný stôl?
Na stole má všetko svoje miesto, pričom MacBook Pro je síce pred monitorom, ale je to tak preto, lebo buď robím na jednom alebo na druhom. Snažím sa mať stále upratané, pretože v neporiadku, aby som bol úprimný, mi zatiaľ nič dobré nenapadlo.

Čo je tá kartotéka na ľavo od monitora? Systém 43things od GTD, adresár, či niečo úplne iné?
Vizitkár :-)  Každý kontakt mám elektronicky uložený vo všetkých zariadeniach a všetko sa mi to vzájomne synchronizuje. To, čo je vidieť na fotke, je pôvodná forma. Pekne podľa abecedy v kaslíku + na každú vizitku sa snažím zapísať, kedy a kvôli čomu sme sa stretli :-)

Ako sa namotivuješ, keď nejaký projekt fakt potrebuješ dokončiť?
Vždy sa snažím urobiť z veľkej úlohy niekoľko malých a tie postupne realizovať. Keď sa už dostanem do rytmu, ide to skoro samo. Pri veľkých projektoch mi tiež pomáha vytvorenie myšlienkovej mapy, kde si identifikujem aj úlohy, na ktoré by som inak nemyslel. Následne si tak môžem vytvoriť komplexný náhľad na celý projekt a toto všetko zachytím na papieri. Je úžasné, keď si potom môžem jednotlivé úlohy označiť ako hotové. Na konci je dočmáraná takmer celá mapa.

Počkaj... Dočmáraná celá mapa? Ty svoju myšlienkovú mapu používaš priamo ako to do list?
Áno aj, závisí to od účelu danej mapy. Ak si z nej urobím to do list, je to jednoduchšie. Ľahko sa v tom orientujem.

Čo je tvoj najobľúbenejší time management tip?
Pomodoro. Ako príklad použijem nie tak dávnu úlohu: Behom dvoch pracovných dní pripomienkovať 300 strán odborného textu v angličtine + príprava na následné rokovanie. Keďže to bolo veľké množstvo textu a veľmi málo času, využitím tejto techniky som si rozdelil svoj čas na štyri 25 minútové bloky, medzi ktorými som mal vždy 5 minútovú prestávku. Po týchto štyroch blokoch som skontroloval poštu alebo vybavil krátky telefonát. Potom späť a znova opakovať to isté až kým nebol dokument celý prečítaný. Túto techniku spomína napr. známy blogger Alian.

Keby to bolo možné, akú radu by si povedal o 5 rokov mladšej verzii samého seba?
Rozbehni si svoj vlastný projekt, ktorý ťa dokáže uživiť a zároveň sa budeš môcť venovať koníčkom alebo iným, menším projektom. Hlavne si však užívaj rodinu, lebo tá bola, je a bude najdôležitejšia.

Ďakujem za rozhovor. Máš ešte niečo, čo vnímaš ako dôležité a chcel by si sa o to podeliť s čitateľmi TimeManagement.sk?
Ja taktiež ďakujem, rozhovor som si naozaj užil :-). Dôležité? Podelím sa s ideou jedného z mojich vzorov, ktorého som spoznal cez Twitter. Dan Rockwell ma vie vždy povzbudiť svojimi vyhláseniami a podarilo sa mu to aj dnes: “Ak sa nikdy nechopíte šance, ako keby ste ju ani nikdy nemali.”

Ďalšie články na tému: 

Vyskúšajte 5-dňovú time management výzvu

[contextly_main_module]
Copyright TimeManagement.sk 2020
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram