Kedy zrušiť meeting

3 dôvody, kedy by ste mali zrušiť Váš ďalší meeting

Keď som začínal podnikať, sníval som o plnom diári. Videl som ho u iných úspešných podnikateľov, ktorí boli v jednom kole a ticho im závidel. Musí byť predsa super behať z jedného meetingu na druhý, stretávať sa s ľuďmi, diskutovať a riešiť zaujímavé projekty, nie?

Predpokladal som, že čím viac stretnutí absolvujem, tým budem úspešnejší. Ale keď sa mi môj kalendár naozaj zaplnil stretnutiami, zistil som, že nestíham.

Meetingy totiž nie sú skutočná práca. Práve naopak. Je to čistá strata času, pokiaľ…

Chcete vedieť, kedy by ste sa mali na váš ďalší meeting vykašlať a radšej urobiť niečo užitočné? Tú sú tri praxou overené dôvody :)

1) Nemáte cieľ

Aký je cieľ meetingu? Prečo sa stretávate? Cieľ “Poďme pokecať o možnej spolupráci” nie je cieľ. Áno, spoznať sa, pokecať a vymeniť si názory má tiež svoju hodnotu. Lenže ak idete s niekým na pracovný meeting, je to práca. Nie pokec s kamošmi. Stanovte si dopredu, o čom sa chcete baviť a čo chcete na konci dosiahnuť.

2) Váš meeting je plánovaný na 1 hodinu

Prečo na 1 hodinu sakra? Načo? Lebo váš diár ma riadky po hodine, tak sa to tam tak pekne hodí? Preto? Vykašlite si na celú hodinu a dajte si ďalší meeting na polovičný čas. Dajte si ho na 30 minút a uvidíte, že vám to bude časovo bohate stačiť a možno vyriešite ešte viac.

3) Na meetingoch si zásadne nepíšete vlastné poznámky

Veď to urobí sekretárka, či? Nie, neurobí to sekretárka. Alebo si to chcete zapamätať? Sorry, ale nič si nezapamätáte :) Napíšte si na papier, na čom presne ste sa dohodli a urobte to. A mimochodom ak váš meeting nemal žiadne konkrétne výstupy, žiadne konkrétne kroky, tak ten meeting bol úplne zbytočný.

 

Vyskúšajte 5-dňovú time management výzvu

Kliknite sem
Andrej Mikula

Volám sa Andrej Mikula a som zakladateľ TimeManagement.sk. Prostredníctvom kurzov a individuálnych konzultácií pomáham ľuďom a organizáciám zvýšovať efektivitu. Viac info nájdete tu.