Som Peter Komorník, CEO Sli.do a takto pracujem

V roku 2013 aplikáciu Sli.do využili na takmer 250 podujatiach vo vyše 25 krajinách. Medzi jej zákazníkov patria spoločnosti ako Google, SAP, KPMG, Telefonica O2 či Oracle. Tento startup založili Slováci.
autor: Andrej Mikula

Viete, ja sám často vystupujem na rôznych konferenciách a eventoch. Čo si myslíte, čo je problém číslo jedna, keď v hľadisku sedí viac ako 100 ľudí?

Nikto sa na nič neopýta. Ľudia sa asi hanbia alebo čo a preto pri obligátnom "Máte nejaké otázky" mnohokrát ostane iba trápne ticho. Tento problém je veľký, majú ho všetky konferencie na celom svete a presne toto si uvedomili slovenskí developeri, ktorý vytvorili Sli.do.

Jeden zo zakladateľov Peter Komorník uvádza: "Našou víziou je radikálne zefektívniť komunikáciu na podujatiach na celom svete. Veríme, že ak o 5 rokov prídete na nejakú konferenciu, kde nebudete mať možnosť voľne sa zapojiť do diskusie a vyjadriť svoj názor, bude to vnímané ako obrovské zlyhanie zo strany organizátora. Dúfame, že sli.do bude jedným z lídrov tohto trendu."

Práve s Petrom som sa minulý týždeň stretol v bratislavskom co-workingu The Spot a nahrali sme spolu krátky rozhovor. Peťo hovorí nielen o Sli.do, ale hlavne o tom, ako sa dokázali presadiť, ako to celé naprogramovali, kde našli motiváciu atď. Nahrávka má niečo máličko cez 15 minút:

Čo je Sli.do?
Sli.do umožňuje interakciu prezentujúceho s poslucháčmi v reálnom čase. Tí sa môžu prostredníctvom svojho mobilného zariadenia pýtať otázky a hlasovať v zaujímavých anketách. Otázky alebo výsledky hlasovania sa zobrazujú na interaktívnej stene priamo počas prezentácie. Sli.do je výborná pomôcka na zvýšenie interakcie na podujatiach rôznych veľkostí. Rozhodujú sa pre neho organizátori veľkých konferencií, firemných podujatí, ale vhodný je napríklad aj pre učiteľov či panelové diskusie.

Ako vlastne celé Sli.do začalo?
Prvotný produkt sa volal ešte Instant Feedback, ktoré cieľom bolo pomôcť spíkrom zlepšovať sa a robiť lepšie prezentácie. A toto sa veľmi nezmenilo. Stále aj celé Sli.do je o tom, aby prezentácie boli zaujímavejšie a lepšie pre ľudí. Myšlienka za produktom je stále tá istá, len sme zistili, že sa k nej dá ísť efektívnejšie.

Koľko vás na tomto projekte pracuje?
Prvý rok, keď sme začínali, tak sme na Sli.do full-time robili traja. Jeden programátor, jeden dizajnér / marketér a ja najmä ako človek pre business a support. Od júla sme v tíme už siedmi a hľadáme ešte ďalších 2-3 ľudí.

Čím to podľa teba je, že sa Vám tak darí? Koľko percent je podľa teba nápad a koľko percent exekúcia
[pullquote cite="Peter Komorník, CEO Sli.do" type="right"]95 percent, a možno ešte viac, je exekúcia.[/pullquote]Exekúcia je skoro všetko. Nápad je síce dôležitý, ale napríklad aj v našom prípade bol pôvodný nápad úplne inde. Hlavne treba riešiť problém, ktorý reálne existuje a je dôležitý. Keď riešiš zlý problém, ani dobrá exekúcia ti nepomôže.

Čo ste teda urobili inak ako ostatní?
Jedna z vecí je, že sme sa hneď snažili ísť s jednoduchým prototypom von. Učiť sa čo najskôr: čo funguje, ako ľudia náš produkt vnímajú, čo naozaj potrebujú. Skrátka sme chceli mať čo najviac kontakt so zákazníkom a snažili sa mu reálne pomôcť - toto bolo úplne kľúčové.

Druhá vec je, že všetko robíme čo najjednoduchšie. To sa týka produktu, toho ako funguje, ako komunikujeme s klientami, ako píšeme emaily, vyrábať čo najmenej roboty okolo toho a ísť priamo k veci.

Ako si manažujete prácu v tíme?
Používame Trello, čo je úplne úžasný nástroj založený na systéme Kanban, ktorý sa výborne hodí na manažovanie projektov ako máme my. Každý týždeň máme ráno míting, kde si povieme aký bol minulý týždeň, čo nás čaká tento týždeň, stanovíme si priority, a podľa toho sa snažíme ten týždeň nejakým spôsobom uhrať.

Ako si udržíš pozornosť a zameranie na cieľ?
Ja som trochu taký "to do freak", takže kniha GTD - Getting Things Done (David Allen) mi dosť zmenila život. Nefungujem síce presne podľa toho systému, ale je tam podľa mňa niekoľko kľúčových zaujímavých myšlienok, ktoré človeku veľmi pomôžu si veci zorganizovať.

Mám výbornú aplikáciu, ktorá sa volá ToDo od firmy Appigo. Oni majú fakt skvelú iPad aplikáciu, výbornú iPhone aplikáciu, čo znamená, že vždy za behu si viem veľmi rýchlo všetko premanažovať a pozrieť priority. A ešte majú webovú aplikácu, čiže keď som pri počítači, opäť veľmi rýchlo zistím, na čo sa mám sústrediť. Je to všetko pekne zosynchronizované a funguje to super.

Aké aplikácie používaš?
iPhone mám neustále pri sebe a ňom už spomínanú ToDo aplikáciu. Gmail spolu s doplnkom Boomerang a rôznymi vychytávkami ako tzv. Mutliple Inboxes a Labels je výborný na emalily. V tíme používame Trello.

Aký hardware používaš?
Telefón, iPhone, iPad. Počítač Lenovo X220 s Windowsom používam najviac, potom telefón a iPad je veľmi príjemný doplnok.

Ako vyzerá tvoj typický pracovný deň? Kedy vstávaš a kedy chodievaš spať?
Pri tejto otázke sa Peter už dosť rozprával. Priznám sa, že sa mi to nechce celé prepisovať. Pustite si radšej audio záznam :)

V roku 2014 plánuje sli.do expandovať na kľúčové trhy v Západnej Európe a Amerike a priniesť viacero zaujímavých inovácii, medzi inými napríklad integráciu s inovatívnym prezentačným nástrojom Prezi. Prví záujemcovia sa môžu prihlásiť už teraz.

Ďalšie články na tému: 

Vyskúšajte 5-dňovú time management výzvu

Copyright TimeManagement.sk 2020
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram