Pravidlo dvoch minút

Andrej Mikula Produktivita 9 komentárov

Pravidlo 2 minút je asi najlepšia technika, ktorú time management vedátori za celú históriu skúmania produktivity vymysleli. Pokiaľ ste o nej ešte nepočuli, budete ju milovať…

V čom teda pravidlo dvoch minút spočíva?
Úlohu, ktorú stihneš urobiť za dve minúty, urob hneď!

V tejto krátkej vetičke je celé kúzlo. Je tu skryté tajomstvo niekoľkonásobného zvýšenia vašej produktivity. Dajme si ju radšej ešte raz a trochu inými slovami: „Úlohu, ktorá ti nezaberie viac ako dve minúty, neodkladaj a dokonči ju okamžite.“

Keď sa zamyslíte, je až prekvapujúce, ako veľa sa dá stihnúť za 2 minúty. Napríklad:

  • Odpovedať na emaily (alebo nejaký poslať)
  • Urobiť si poriadok v neprečítaných mailoch a skutočnej pošte
  • Vybaviť nejaký telefonát
  • Naplánovať si schôdzku s kolegami
  • a milión ďalších malých, ale dôležitých vecí…

Pravidlo 2 minút sa výborne hodí na „vyčistenie“ hlavy.

Veľa z nás má hlavu plnú myšlienok na nedokončené projekty, ktoré nám v konečnom dôsledku spôsobujú stres. Mnoho z týchto stresorov sú maličkosti, nudné a možno nepríjemné úlohy, ktoré sa dajú z nášho „systému“ dostať veľmi rýchlo (proste tieto maličkosti jednu po druhej za dve minúty podokončovať) a výrazne tak zvýšiť našu vnútornú pohodu.

Ak sa k vám od teraz dostane nejaká úloha, a jej vykonanie vám nezaberie viac ako 2 minúty, skúste ju urobiť okamžite. Nezapisujte si ju do to do listu. Neodkladajte ju na neskôr. Dokončite ju hneď!

Pravidlo dvoch minút je jednoduché na pochopenie, ale zložitejšie na aplikovanie do života. Nie je ľahké zrazu začať všetky malé úlohy vykonávať okamžite. Ale ako povedal Aristoteles…

„Sme tým, čo opakovane robíme. Dokonalosť teda nie je čin, ale návyk.“ — Aristoteles

Tak… Ako sa vám pravidlo 2 minút páči? Poznali ste ho aj predtým? Ak áno, používate ho? Podeľte sa prosím o svoje skúsenosti v komentároch.

Komentáre 9

  1. Spätné upozornenie: Hviezdička v Gmaili nie je like - TimeManagement.sk

  2. Toto je fakt asi najlepšia vec vymyslená v time manažmente. Tu sa mi žiada podotknúť, že to nemusí byť nutne striktne 2 minúty. Ak máte v danom momente viac času, kľudne si to možno „nastaviť“ na 5 minút alebo naopak menej – na 1 minútu. Mne sa osvedčilo, že má zmysel dynamicky si to prispôsobovať (podľa seba a množstva času). Tie 2 minúty beriem ako odporúčaný štandard, ktorý je vhodný vo väčšine prípadov.

  3. Spätné upozornenie: Čo je Inbox Zero a prečo je tak "cool" - Time Management

  4. Dobry nápad, ja mám zvyk odkladať všetko na zajtra, teraz sa mi nakopilo tolko zákazok, že nestíham, keby som postupoval podla tohto pravidla, mám po probléme. výborný blog

  5. Hmm, suhlasim, az na jednu vec. A to vykonat ulohu vzdy ked pride. Ak napriklad nieco robim a dostanem napad, ze aha toto by som mohol spravit, tak si to zapisem aj keby mi to malo zabrat len dve minuty a dalej sa venujem tomu co robim. Nestratim tak cas (co ak by mi to zabralo viac ako dve minuty, co ak dostanem viac napadov) a hlavne ani koncetraciu na to co prave robim.

    1. Opäť ďakujem za super podnet. Určité nemá zmysel prerušovať prácu kvôli malinkým úlohám. Myslel som to skôr tak, že pokiaľ zrovna práve teraz „nemám do čeho píchnout“ ako sa hovorí, a do toho nič nerobenia mi príde nejaká menšia úloha, ideálne je urobiť ju hneď.

    2. To děláš dobře. Vše patří do inboxu. Jde o to, že když pak právě ten inbox čistíš. A narazíš na záležitost, která Ti zabere méně dvě minuty, je logicky lepší než ho desítky vteřin zařazovat do systému, ho rovnou udělat.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *