Prečo ani váš fakt super nápad nemá žiadnu cenu

Zdroj článku: Forbes | autor: Josh Steimle

Nápad spojený s úspešnou realizáciou môže zmeniť svet.

Ale nápad sám o sebe je bezcenný. To je jeden z dôvodov, prečo „venture capitalists“ tak váhajú alebo odmietajú podpísať zmluvu o mlčanlivosti (NDA). Prečo sa s tým obťažovať? Oni nemajú čas na realizáciu vášho nápadu.

A ak je váš podnikateľský nápad taký ľahký na uskutočnenie, že jediný dôvod prečo ho konkurenti nerobia je ten, že ten nápad ešte nemajú, tak doň VCs určite nebudú chcieť investovať. Nápad má hodnotu iba vtedy, keď ho skombinujete s kvalitnou realizáciou, a to znamená okrem iného mať k dispozícii správny tím. Ak potrebujete dôkazy, pozrite sa na moje skúsenosti.

Za posledných 15 rokov som vytvoril jedny z najinovatívnejších firiem na svete.

Patria medzi ne WordPress, iStockphoto a AngelList.

  • WordPress. Aha, vy ste si mysleli že WordPress založili Matt Mullenweg and Mike Little? Chyba. Vytvoril som ja v roku 2001. Je pravda, že platforma Blogger vznikla v roku 2001, dva roky pred mojim nápadom, ale až dovtedy som o nej nič nepočul. Celý koncept blogovania bolo niečo, čo som vytvoril sám.
  • iStockPhoto. V roku 2003 bola moja firma na redesign stránky Garage.com. Bol som prekvapený, keď nás požiadali, aby sme na fotky namiesto Getty Images použili lacný a realtívne neznámy startup menom iStockPhoto (Getty kúpilo iStockPhoto v roku 2006 za 50 miliónov dolárov). Bola to jedna z ich firiem a spájala nezávislých fotografov s ľuďmi hľadajúcimi fotky do ich kreatívnych projektov. Fotografi pridávali viac menej čo chceli a zákazníci si to kupovali. iStockPhoto bol ten facilitátor v strede a získaval malú províziu. Jednoduché a geniálne. Dôvod, prečo som bol taký prekvapený bol ten, že to bola moja firma. Dokonca som napísal biznis plán a povedal o tomto nápade pár fotografom.
  • AngelList. Založené v roku 2010? To ťažko. Napadlo mi to v roku 2001 s menom MyAngelInvestor. Spájali sme podnikateľov s investormi. Moja stránka umožňovala obom skupinám založiť si profil a predstavovať si navzájom nápady na spoluprácu.

2001 bol dobrý rok, čo sa týka nápadov.

Jediný problém je, že som žiadny z nich nezrealizoval. V niektorých prípadoch som síce spustil web stránku alebo napísal si biznis plán, ale nikdy som nedal dohromady tím, snažil sa získať investíciu alebo platiaceho zákazníka. Všetko to boli len nápady. Nič viac. A vo finále tieto skvelé nápady zarobilo za celý čas presne 0 EUR..

Som si istý, že nie som jediný, kto „založil“ WordPress.

Stovky iných ľudí mali rovnaký nápad a nikdy ho nezrealizovali. Alebo ho aj zrealizovali, ale nedostali sa ďaleko a neuspeli či už z toho alebo onoho dôvodu. Páni Mullenweb a Little mali nápad, plán a brilantne ho zrealizovali. A to je dôvod, prečo 22% všetkých stránok na internete funguje na ich platforme WordPress.

Zdroj článku: Forbes | autor: Josh Steimle

Zdieľať na Facebooku

 

Vyskúšajte 5-dňovú time management výzvu

Kliknite sem

O autorovi

Volám sa Andrej Mikula a som zakladateľ TimeManagement.sk. Prostredníctvom kurzov a individuálnych konzultácií pomáham ľuďom a organizáciám zvýšovať efektivitu. Viac info nájdete tu.