money-napad

Prečo ani váš fakt super nápad nemá žiadnu cenu

Andrej Mikula Produktivita 5 Comments

Zdroj článku: Forbes | autor: Josh Steimle

Nápad spojený s úspešnou realizáciou môže zmeniť svet.
Ale nápad sám o sebe je bezcenný. To je jeden z dôvodov, prečo „venture capitalists“ tak váhajú alebo odmietajú podpísať zmluvu o mlčanlivosti (NDA). Prečo sa s tým obťažovať? Oni nemajú čas na realizáciu vášho nápadu.

A ak je váš podnikateľský nápad taký ľahký na uskutočnenie, že jediný dôvod prečo ho konkurenti nerobia je ten, že ten nápad ešte nemajú, tak doň VCs určite nebudú chcieť investovať. Nápad má hodnotu iba vtedy, keď ho skombinujete s kvalitnou realizáciou, a to znamená okrem iného mať k dispozícii správny tím. Ak potrebujete dôkazy, pozrite sa na moje skúsenosti.

Za posledných 15 rokov som vytvoril jedny z najinovatívnejších firiem na svete.
Patria medzi ne WordPress, iStockphoto a AngelList.

  • WordPress. Aha, vy ste si mysleli že WordPress založili Matt Mullenweg and Mike Little? Chyba. Vytvoril som ja v roku 2001. Je pravda, že platforma Blogger vznikla v roku 2001, dva roky pred mojim nápadom, ale až dovtedy som o nej nič nepočul. Celý koncept blogovania bolo niečo, čo som vytvoril sám.
  • iStockPhoto. V roku 2003 bola moja firma na redesign stránky Garage.com. Bol som prekvapený, keď nás požiadali, aby sme na fotky namiesto Getty Images použili lacný a realtívne neznámy startup menom iStockPhoto (Getty kúpilo iStockPhoto v roku 2006 za 50 miliónov dolárov). Bola to jedna z ich firiem a spájala nezávislých fotografov s ľuďmi hľadajúcimi fotky do ich kreatívnych projektov. Fotografi pridávali viac menej čo chceli a zákazníci si to kupovali. iStockPhoto bol ten facilitátor v strede a získaval malú províziu. Jednoduché a geniálne. Dôvod, prečo som bol taký prekvapený bol ten, že to bola moja firma. Dokonca som napísal biznis plán a povedal o tomto nápade pár fotografom.
  • AngelList. Založené v roku 2010? To ťažko. Napadlo mi to v roku 2001 s menom MyAngelInvestor. Spájali sme podnikateľov s investormi. Moja stránka umožňovala obom skupinám založiť si profil a predstavovať si navzájom nápady na spoluprácu.

2001 bol dobrý rok, čo sa týka nápadov.
Jediný problém je, že som žiadny z nich nezrealizoval. V niektorých prípadoch som síce spustil web stránku alebo napísal si biznis plán, ale nikdy som nedal dohromady tím, snažil sa získať investíciu alebo platiaceho zákazníka. Všetko to boli len nápady. Nič viac. A vo finále tieto skvelé nápady zarobilo za celý čas presne 0 EUR..

Som si istý, že nie som jediný, kto „založil“ WordPress.
Stovky iných ľudí mali rovnaký nápad a nikdy ho nezrealizovali. Alebo ho aj zrealizovali, ale nedostali sa ďaleko a neuspeli či už z toho alebo onoho dôvodu. Páni Mullenweb a Little mali nápad, plán a brilantne ho zrealizovali. A to je dôvod, prečo 22% všetkých stránok na internete funguje na ich platforme WordPress.

Zdroj článku: Forbes | autor: Josh Steimle

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho prosím.

NOVÝ KURZ
90 dní: Ako za 3 mesiace konečne splniť to, čo už plánujete roky

Koľko krát ste si niečo plánovali a napokon to nesplnili? Keď plán zlyhá, je to extrémne frustrujúce... Naučte sa ako si vytvoriť výborný plán a skutočne ho zrealizovať. Teraz zľava 50 %.
→ Viac informácií

Comments 5

  1. Loki

    Tiež nechápem tú časť o word presse, píše sa tam že autor ho vytvoril v 2001, ale že Blogger vznikol 2 roky pred jeho nápadom v 2001, I don’t get it. Tak buď blogger vznikol 1999 alebo neviem, strácam sa

    1. Post
      Author
      Andrej Mikula

      Je to myslené takto… Facebook v roku 2004 založil Mark Zuckerberg. Ja by som mohol povedať, že som založil Facebook už v roku 2002, pretože mi to raz večer napadlo. Pointa je, že nápad nie je skoro nič, ale realizácia všetko :)

    1. Post
      Author
      Andrej Mikula

      Dobrý večer Karol, práve že tie roky sú správne. Autora článku to v roku 2001 iba napadlo. Ale nič s tým nespravil. Ani v tom roku ani neskôr. A preto v roku 2003 potom niekto skutočne založil WordPress. Pointa je, že treba prestať konať, nielen mať nápady :)

  2. Viliam

    Haha, ako keby som počul seba pred niekoľkými mesiacmi.

    Mal som plnú hubu kecov a vôbec som sa nečinil. Pozrel som sa späť do minulosti a uvedomil som si, že v 15tich rokoch som bol produktívnejší ako vo svojich 22.

    Moje 15ročné ja ma naučilo, ako byť znovu produktívny :)

    Ako deti neriešime veľa vecí a vidíme ako sa TO DÁ. Nehľadáme výhovorky, nehľadáme prekážky. Jednoducho robíme veci, ktoré chceme.

    Myslím, že tento mindset by sme si mali udržiavať celý život.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *