Ak ste sa v minulosti problematike time managementu a stanovovaniu cieľov nevenovali, som si istý že vďaka tomuto článku dosiahnete za jeden mesiac viac, ako si dokážete predstaviť.
Keď ste si prečítali slovo "cieľ", možno vám napadlo niečo takéto: "Schudnúť, Zlepšiť svoje výsledky v škole / v práci, Zarobiť viac peňazí..." Ale to ste si predsa povedali už 100x a nikdy sa to nepodarilo, že? Prečo? Pretože všetky tieto tri ciele sú nedosiahnuteľné. Čo to znamená schudnúť? Koľko presne je viac peňazí? Ako budete vedieť, že ste svoj cieľ dosiahli? Na čom to spoznáte? Váš cieľ musí byť špecifický a merateľný - musí byť SMART.
Cieľ, ktorý ste si nikam nezapísali, je možno tak sen... Nie je za tým žiadna energia. Ak chcete niečo dosiahnuť, musíte svoje myšlienky preniesť z vašej hlavy na papier. Niektorí ľudia uprednostňujú zapisovať si všetko do počítača, ja mám radšej obyčajné pero a papier. Ale je to samozrejme na vás. Čokoľvek vám vyhovuje, je fajn.
Konečný dátum, kedy to bude hotové. To vás prinúti pracovať intenzívnejšie.
Prečítajte si aj: Prečo váš deadline nie je deadline.
Čo všetko môžete pre splnenie vášho cieľu urobiť? Buďte kreatívny! Ak trochu porozmýšľate, určite vymyslíte desiatky, možno stovky vecí, ktoré by ste mohli vykonať. Je to brainstorming. Nerozmýšľajte nad kvalitou jednotlivých nápadov. Dôležitá je kvantita - čím viac, tým lepšie.
V tomto bode si napíšete plán. Už máte všetky možné akcie z predchádzajúceho bodu. Teraz je dôležité odpovedať na otázky: Čo je najdôležitejšie? Čo môžete urobiť hneď teraz? Čo urobíte ako druhé? Tretie, štvrté.... sedemdesiate ôsme?
Spravte niečo zo svojho zoznamu. Čokoľvek. Urobte jednu konkrétnu vec. Začnite hneď!
Toto je možno najdôležitejší bod z celého zoznamu. Náš život ovplyvňujú naše činy, nie rozprávanie o tom, ako sa snažíme. Teraz už máte plán. Urobte jednu malú vec každý deň. Vytvorte si z toho návyk.
Cvičenie popísané v tomto článku, vám nezaberie viac ako hodinu a jeho výsledky sú fantastické. Zoberte si pero a papier, chvíľu porozmýšľajte a usporiadajte si myšlienky. Približne jedna hodina, ktorú teraz nad efektívnym stanovením cieľu strávite, sa vám mnohonásobne vráti v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch. Týchto 7 krokov a potom to do list, sú jedny z ďalších zlatých techník time managementu. Tisícky ľudí sa vďaka nej stalo úspešnými a organizovanými. Podarilo sa to iným, tak prečo nie vám?
Chcel by som, aby Vám bol článok skutočne prospešný. Urobte preto prosím aspoň jednu časť dobrovoľnej domácej úlohy.